Rezultatele surprinzătoare ale unui studiu despre piaţa germană

sliding_door

Compania specializată în consultanţă şi marketing InfoConsult GmbH din Dusseldorf a publicat recent, o parte din rezultatele sondajele făcute în anul 2015.

Printre acestea a existat şi un sondaj privind criteriile care influenţează decizia achiziţie în privinţa tâmplăriei.

În prima fază au fost intervievaţi 400 de constructori.
Pentru 51% dintre aceştia, primul criteriul îl reprezintă calitatea şi soliditatea tâmplăriei şi aproximativ acelaşi procent ( 50% ) acordă o importanţă deosebită raportului preţ – calitate. 48% apreciază eficienţa energetică, 33% urmăresc şi gradul de izolare fonică şi doar 22% consideră importante ventilaţia automată şi durabilitatea materialului.

Pentru a avea o imagine mai completă şi mai echilibrată, au fost intervievaţi telefon şi 101 arhitecţi specializaţi în proiectele rezidenţiale, fiind rugaţi să precizeze care sunt, pentru clienţii lor, principalele criterii de alegere a tâmplăriei.
Rezultatele nu au fost cu mult diferite: 59% consideră că performanţa energetică constituie primul criteriui, urmat apoi de criteriul raportul preţ – calitate.

Surprinzător este faptul că doar 8% dintre respondenţi consideră designul, materialul din care este confecţionată tâmplăria ( PVC, aluminiu sau lemn ) sau cerinţele de securitate ale feroneriei ca făcând parte din criteriile principale care influenţează direct achiziţia tâmplăriei.
Dacă arhitecţii sunt interesaţi de design şi de gradul de securitate a feroneriei, marea majoritate a constructorilor nici măcar nu le-au menţionat.

 

www.fenster-tueren-technik.de