Meniu principal

Liberalizarea comerţului online european şi implicaţiile directe pentru piaţa de feronerie din România

liberalizare_comert_online_europa_2018

La începutul lunii a intrat în vigoare directiva europeană privind liberalizarea comerţul electronic european la produse sau servicii,  fiind interzisă îngrădirea accesului la produse sau servicii pe baza ţării de proveninenţă. 
Mai exact, toate site-urile vor trebui să poată fi accesate şi obligate să livreze oriunde în Uniunea Europeană şi nu vor mai exista preţuri diferenţiate în funcţie de ţara de reşedinţă sau de locaţia consumatorului. Nu vor mai putea fi refuzate nici cardurile de debit sau de credit din anumite ţări.

Noua directivă va preveni discriminarea consumatorilor și societăților în privința accesului la prețuri, vânzări sau condiții de plată atunci când cumpără produse și servicii într-un alt stat al UE.

Obiectivul directivei: o piață unică veritabilă
În mai 2016, Comisia Europeană a prezentat o propunere privind geoblocarea. Aceasta a fost prezentată împreună cu propuneri legislative suplimentare privind serviciile transfrontaliere de livrare a coletelor și o revizuire a Regulamentului privind cooperarea în materie de protecție a consumatorului. Obiectivul acestor inițiative este evoluția către integrarea unei piețe unice veritabile.

Consiliul European a solicitat punerea în aplicare a Strategiei privind piața unică digitală „în toate elementele sale”. Liderii UE au menționat că acest lucru ar permite Uniunii Europene să facă față provocărilor și să folosească oportunitățile celei de a „4-a revoluții industriale”.

Geo_blockinG_preturi_diferentiate

Ce înseamnă acest lucru pentru piaţa feroneriei din România?
În primul rând înseamnă un acces şi mai facil al consumatorilor finali români ( dar şi al firmelor ) în a comanda direct de pe site-urile de specialitate europene feronerie, la preţuri de multe ori mult mai avantajoase decât cele pe care le-ar putea obţine de la reprezentanţele locale.

Acesta realitate a diferenţelor de preţ a fost „speculatăşi pâna acum, este adevărat la o scară mult mai mică, fiind deja cunoascute cazurile unor site-uri poloneze care oferă amortizoare, balamale sau broaşte Made in Germany la preţuri mai mici decât cele primite, pe bază de contract, de firmele româneşti de la reprezentanţele locale.
Iar foarte recent, este concludentă revolta unei cliente din Bucureşti care a constatat cu uimire că un  sistem de control acces pentru uşile de intrare costă cu 30% mai mult dacă era achiziţionat direct de la reprezentanţa locală decât dacă era comandat de pe un cunoscut site de vânzări online românesc.

Atât reprezentanţele locale cât şi marii distribuitori de feronerie trebuie să ia serios în calcul faptul că liberalizarea comerţului online va oferi mult mai multe opțiuni cetățenilor sau clienților atunci când aceștia îşi fac cumpărături online și va aduce schimbări dramatice în comerțul clasic actual. 
Consumatorii finali şi clienţii vor putea să caute cele mai bune oferte de pe piața internă şi să le compare cu ofertele din celelalte ţări, nemaifiind captivi datorită apartenenţei la o ţară