Cele mai noi cifre din piaţa europeană a uşilor antifoc

Interconnection Consulting a publicat recent cele mai noi date privind evoluţia pieţei uşilor antifoc din Europa.

Ceea ce ne-a atras atenţia în primul rând este cota de 47% a uşilor antifoc din lemn vândute în Europa de Vest, urmată de uşile metalice cu 36,5% şi uşile din aluminiu 11,4%. Restul de aprox 5% este reprezentat de uşile din sticlă.
În schimb, in Europa de Est predomină vânzarea uşilor metalice cu peste 65% din cota de piaţă iar în Germania uşile metalice antifoc sunt foarte populare şi au o cotă de 50,1%.

Cea mai mare piaţă naţională este cea a Germaniei cu 840.400 uşi vândute în 2016, în condiţiile in care in toată Europa s-au vândut 3,76 milioane de uşi.

grafic_numar_valoare_usi_antifoc_europa

Una din problemele evidenţiate şi de autorii studiului este lipsa reglementărilor uniforme privind uşile antifoc la nivelul tuturor ţărilor europene. Unele state cum ar fi Germania au standarde mai înalte, ceea ce face ca, de exemplu uşile spaniole să nu îndeplinească cerinţele pieţei germane. Mai mult, încercarea aplicării marcajului CE pentru uşile antifoc este până în acest moment considerată un eşec, exigenţele acestui marcaj riscând să reduca semnificativ numărul producătorilor la maxim 5- 10 jucători care şi-ar împărţi astfel întrega piaţă europeană, cel mai mult având de suferit în acestă situaţia producătorii de uşi din Italia şi Spania.

 

Stirea completa pe site-ul Interconnection Consulting – click aici