Când Dorel lucrează la montarea şi întreţinerea uşilor de la staţiile de metrou

statia_basarab

Monitorizând şi arhivând în mod constant cele mai importante clădiri sau construcţii din România, ne întâlnim foarte des cu situaţii în care montajele sau soluţiile tehnice adoptate nu sunt cele mai fericite însă rar ne-a fost dat să găsim în acelaşi loc şi în acelaşi timp atâtea improvizaţii şi cârpeli precum cele întâlnite la Staţia de Metrou Basarab.

În primul rând se remarcă tâmplăria PVC de o calitate îndoielnică: uşile sunt confecţionate din profile slabe, fără îmbinari solide, ceea ce a dus ulterior la montarea unor colţare “artistic” aplicate la exterior, în total fiind aproximativ 20 de uşi în aceasta situaţie.
coltare_usi_metro_basarabApoi urmează balamalele, tot de slabă calitate, care s-au rupt pe rând, fiind înlocuite cu alte modele, de culoare albă. Tot albe sunt şi balamalele care s-au montat ulterior în locul pivoţilor din pardoseală.balame_usi_statie_metrou_basarabIar când ajungem la amortizoare, lucrurile devin deja “interesante”.
Staţia are probleme foarte mari cu hidroizolaţia, drept urmare dacă plouă apa pătrunde imediat în pasaj, canalele de drenaj umplându-se instantaneu. Cum uşile sunt echipate cu amortizoare de pardoseală, acestea fiind montate exact peste canalele de drenaj (!!!), rezultatul a fost firesc şi previzibil: ruginirea, blocarea şi scoaterea rapidă din uz. 
canal_drenaj_apa
amortizor_ruginit

În aceste condiţii, preventiv la toate uşile, chiar dacă unele amortizoare de pardoseală sunt încă funcţionale, s-au montat suplimentarşsi amortizoare clasice cu braţ dar s-au ales cele mai ieftine modele; la curentul care se formează în pasaj este puţin probabil ca respectivele amortizoare să închidă corespunzător uşile.
usi_amortizoare_clasice
amortizor_usa_metrou_basarab

Ca o concluzie, la cum arată uşile şi la ce improvizaţii sunt făcute la acestea de către “specialiştii” de la Metrou Bucureşti, nu putem decât să recomandăm firmelor care lucrează în acest domeniu să folosească respectiva locaţie ca material didactic de prezentare pentru noii angajaţi ( montatori, tehnicieni sau vânzători ), cu explicaţia ASA NU!

Despre risipa banilor ( metroul este subvenţionat de la bugetul de stat ) ar fi ridicol să mai vorbim, în condiţiile în care lângă staţia de metrou Basarab este unul din cele mai bune exemple de risipa a banilor publici – celebrul trotuar rulant care mai mult timp este închis decat funcţional, o investiţie de 3 milioane de euro a municipalităţii din 2013.

trotuar_rulant_basarab

Sursa foto: Cetăţeanul.net



(Articolul următor) »