Supărare în stil italian

italia-termopane

Pentru Italia criza nu s-a terminat; deciziile politice greşite, cheltuielile peste venituri şi o industrie având clar un „sindrom al autosuficienţei arogante” au făcut ca majoritatea firmelor din domeniul tâmplăriei şi feroneriei să întâmpine serioase dificultăţi financiare. Mai mult, în ultimul an, scăderea economiei Rusiei dar şi relaţiile tensionate ale acesteia cu UE au dus la pierderi de miliarde de euro.

Care  a fost prima reacţie a italienilor?  Supăraţi nevoie mare, au trecut la căutarea unor vinovaţi de serviciu!
I-au găsit repede: ţările est-europene care exportă tâmplărie în Italia la preţuri de dumping şi beneficiază din plin de condiţiile fiscale comunitare. Şi cum românii sunt „clienţi’ vechi ai mass-mediei din Italia, s-au potrivit perfect şi în aceast caz.
Ieri s-a publicat un articol în Guida Finestra în care se prezintă o maşină cu număr de România care transportă „necorespunzător” şi „scandalos” câteva ferestre şi uşi din PVC, italienii fiind foarte indignaţi de această metoda de transport, manifestându-şi îndoielile privind calitatea tâmplăriei care poate ajunge astfel în Italia.
italia_pvc

Iar în urmă cu două luni, pe acelaşi portal, într-un alt articol, în care este publicată o fotografie cu o maşină cu numere de Suceava, principalele probleme ridicate sunt legate de faptul că firmele est-europene fac o concurenţă neloaială datorită facilităţilor fiscale ( taxarea inversă ) şi faptului că firme precum cea care este proprietara maşinii din fotografie nu plătesc taxe în Italia, nici măcar taxa de publicitate de pe maşină.
termopane_suceava

Ironia face ca în timp ce organizaţiile patronale italiene arată cu degetul şi aruncă vina pentru criza din industrie pe micile firme est-europene, pe legislaţia comunitară sau pe lipsa de „patriotism” a clientului italian, companiile germane sau cele din ţările nordice să-şi continue nestingherite expansiunea în peninsulă, achiziţionând companii italiene, pătrunzând direct pe piaţa italiană sau preluând marii clienţi externi.