Piaţa europeană a uşilor de garaj şi a porţilor dominată de companiile italiene

garage_doors_market

Piaţa europeană uşilor de garaj şi a acţionărilor de porţi din UE şi-a revenit în 2016, după o lungă perioadă de dificultăţi
Potrivit ultimului studiu dat publicităţii de Interconectarea Consulting, în 2016 vânzările au crescut cu 2,5% iar până în 2019, creşterea pe acest segment va fi la mai mare de 4% .

Porţile de intrare sunt cele care conduc în topul vânzărilor
Cu excepţia Marii Britanii, acţionările pentru uşi de garaj constituie cel mai mare segment din fiecare dintre pieţele studiate. Per total, 61,7% din toate sistemele automate din Europa sunt reprezentate de uşile de garaj. Prin urmare, restul de 38,3% este reprezentat de acţionările pentru porţile de intrare. În ciuda acestui fapt, acţionările pentru porţile de intrare generează vânzări mai mari, datorită preţurilor mai ridicate, raportul între cifrele de afaceri între porţile de intrare şi uşile de garaj fiind de 60:40.
Valoarea totală a pieţei în ţările în care a fost întreprins studiul  ( Franţa, Germania, Marea Britanie, Italia, Spania) a fost de 717.6 milioane de euro iar între ţări există diferenţe semnificative între preţurile de vânzare; în Franţa, de exemplu, preţurile sunt cu 30% mai mari decât în ​​Spania.

Chiar dacă sectorul construcţiilor, în special cel al construcţiilor noi, beneficiază de o redresarea puternică, sectorul de renovări şi reamenajări ocupă în continuare cea mai mare cotă de pieţă, cu 58,6%. Durata de viaţă mare a uşilor de garaj şi a porţilor de intrare – care se întinde pe mai multe ori pe parcursul mai multor decenii – va duce la o poziţie stabilă în sectorul renovărilor şi amenajărilor în următorii ani.
În total, trei din patru uşi de garaj sau porţi de intrare sunt montate pe segmentul rezidenţial, ponderea acestui sector fiind în creştere uşoară şi constantă. 

Companiile mari domină detaşat piaţa
Piaţa pentru acţionările de uşi de garaj sau porţi este dominată de câteva companii mari şi lasă foarte puţin loc pentru nou-veniţi; primele 10 companii din UE împart 69% din totalul pieţei iar firme italiene precum FAAC şi DEA conducând topul furnizorilor europeni.

Sursa: Interconnection Consulting