Germania – patria mărfurilor contrafăcute

made-in-germany

În rândul importatorilor şi montatorilor este cunoscut faptul că piaţa românească este invadată de feronerii contrafăcute, majoritatea încadrând aceste produse la categoria „chinezisme”.
„Specialiştii” strâmbă din nas, vorbesc „superior” atunci când se referă la acestea, însă le importă, le comercializează şi le montează în mod constant, sumele rulate şi profiturile fiind substanţiale. Şi totul este în dauna beneficiarului / utilizatorului final. Totuşi există o doză de complicitate şi din partea beneficiarilor, prin solicitarea, obsedantă deja, doar a produselor cu cel mai mic preţ, neluându-se în calcul calitatea sau performanţele tehnice.

Dacă, despre ce se întâmplă la noi, lucrurile sunt destul de clare, surpriza o reprezintă un articol publicat pe 28 aprilie 2014 de Deutsche Welle, care se referă la contrafaceri şi autorii acestora ( este adevărat, despre un alt segment industrial – construcţii de masini şi utilaje, însă sunt destule semnale că pe segmentul feroneriei situaţia este similară ).

Extrase din articol:

Se ştie că în China se produc cele mai multe falsuri din lume. Ce nu se ştie e că pe locul al doilea în acest top se găseşte, de ani de zile, Germania. Cel puţin producătorii de maşini şi utilaje au mari probleme din această cauză. Anual, pierderile înregistrate sunt de ordinul miliardelor. fake

În mod automat, imaginea unei făbricuţe underground duce cu gândul la China – liderul mondial în produse contrafăcute. 72% din falsurile depistate sunt produse în Republica Populară. 23%, adică aproape fiecare al patrulea fals din lume, este realizat în Germania. Plagiatorii germani au reuşit, astfel, să bată concurenţa din Turcia – până acum câţiva ani pe locul al doilea în clasament.

fake1

Spre deosebire de falsurile din China care, de regulă, sunt grosolane şi de proastă calitate, mărfurile contrafăcute de provenienţă germană sunt bine realizate, sunt „falsuri High-tech”, mai spune reprezentantul VDMA (Uniunii Constructorilor de Maşini şi Utilaje).

Metoda preferată a falsificatorilor: „re-engeneering”. Altfel spus, produsul este dezasamblat, componentele, procesele şi modul de funcţionare sunt minuţios analizate. Şapte din zece articole sunt create prin acest procedeu. Apoi ar mai fi produsele realizate uzând de experienţa profesională a unor foşti angajaţi. Doar 15% din falsuri apar pe piaţă prin spionaj industrial clasic.”

Sursa foto şi articol complet:  Deutsche Welle