Două ţări şi două târguri

targuri-usi

Ne place sau nu ne place, suntem sau nu suntem de acord, există o competiţie acerbă cu vecina noastră Bulgaria, pentru „onorabilul” ultim loc în Europa.

Şi cum coincidenţa face ca, în această săptămână, să existe în capitalele ambelor ţări târguri de construcţii / amenajări interioare, avem o bună ocazie pentru a face câteva comparaţii.

În primul rând site-ul bulgarilor este coerent, cu toate informaţiile necesare, similar cu cele ale celorlalte târguri europene.
Site-ul târgului românesc este făcut cu mare economie de buget, încâlcit, cu extrem de puţine informaţii şi este evidentă lipsa personalului calificat în comunicare.

Bulgarii au încheiat un parteneriat cu un organizator de expoziţii german, acest lucru influenţând în mod evident organizarea, iec-logo-long comunicarea precum şi prezenţa semnificativă a expozanţilor străini.
La noi, organizarea este făcută de Romexpo, o companiei românească, continuatoare a vechilor târguri TIB.

La bulgari intrarea este gratis; românii se laudă în schimb cu o noutate
bilete iar preţul biletelor nu îl veţi găsi în primii paşi ai completării formularului online, ci într-o altă pagină, pe ultimele rânduri, scris mic – 10 lei/zi.

La ei, în catalogul expozanţilor, în afară de numele firmei şi localizarea standului sunt trecute şi datele firmei, adresa site-ului, o scurtă prezentare şi posibilitatea de a căuta în listă.
La noi, catalogul este o simplă listă de firme, fără explicaţii şi fără detalii. Cum putem afla care dintre expozanţi va avea în stand uşi de interior, de exemplu? Este probabil un amănunt nesemnificativ pentru cei care se ocupă de prezentarea târgului.

Şi o statistică a anului 2014
La Bulgaria Building Week – destul de multe date, profilul expozanţilor sau al vizitatorilor
♦ 120 de expozanţi direcţi din 18 ţări
♦ Grecia – ţară care a participat cu un grup de firme
♦ 214 – total expozanţi
♦ 7.380 de vizitatori din rândul specialiştilor

La Ambient Expo – o prezentare banală, fără profilul expozanţilor sau al vizitatorilor
♦ expozanţi din 14 ţări
♦ 400 – total expozanţi
♦ 17.000 de vizitatori

Aparent stăm mai bine decât ei însă, dacă ne uităm la expozanţii de la ei găsim firme importante la nivel european ( prezente cu stand propriu ) pe când la noi, deşi ne lăudăm cu „cele mai importante companii producătoare, importatoare sau distribuitoare … târgul devenind locul de întâlnire al profesioniştilor „, nu prea regăsim companii de prestigiu printre expozanţii prezenţi.
Avem un total de 400 de expozanţi însă dintre aceştia 100 ( 25% ) sunt de la târgul de obiecte de artă şi antichităţi !

Şi la final, ceea ce avem noi şi nu au bulgarii este oferta de servicii de inchiriat hostess:

hostess

hostess premium ( cunoştinţe avansate ale unei limbi străine de circulaţie internaţională: engleză, franceză, germană, italiană ) – tarif 10 euro/oră; – hostess standard – tarif 7 euro/oră. Pentru intervalul orar 18:00-22:00 se aplică o majorare de 50%.

Am stat, ne-am gândit şi am tras/luat următoarea concluzie/decizie: echipa Despre uşi va merge anul acesta la Sofia!



(Articolul următor) »