Despre”incidentele” din mall-uri, relatările din mass-media şi PR-ul corporate

incident_mall_afi

Este clar, mall-urile fac deja parte din viaţa românilor; s-au construit multe, se vor mai construi, în permanenţă se amenajează spaţii noi sau se reamenajează altele. Mereu pline de cumpărători, mall-urile au devenit adevărate puncte de atracţie şi, inerent, acolo unde există un flux mare de persoane în spaţii mari, statistic se pot întâmplă şi evenimente neplăcute, incidente sau chiar accidente.

Cum sunt tratate acestea? În general, cu cât este mai mare mall-ul cu atât se estompează mai rapid ştirea despre incident. Un mall este un bun client pentru publicitate iar mass-media este destul rezervată în astfel de situaţii … maxim o ştire scurtă, cu puţine detalii, eventual un comunicat din partea mall-ului
Din nefericire pentru departamentele de PR ale mall-urilor, există şi reţelele sociale iar un incident zgomotos, cu foarte mult praf sau victime este prea tentant pentru a nu fi împărtăşit cu prietenii pe facebook, aşa cum a făcut-o Studenta din Bucureşti care a postat 2 fotografii ale incidentului de acum câteva zile, din AFI Cotroceni, unde un paravan de protecţie s-a desprins şi a căzut pe unul dintre culoarele mall-ului.

Iar când postarea are 81 de distribuiri şi peste 143 de comentarii, ştirea începe să apară şi în mass-media, preluată unii de la alţii, cu tot cu greşelile de exprimare ( în loc de un paravan de protecţie se relatează despre un tavan căzut ), site-urile mai serioase publicând ştirea împreună cu declaraţia D-nei Iulia Borsan, Corporate Marketing Director Afi Europe ( de exemplu, Digi24 relatează despre o copertină de plastic, minimizând incidentul deşi în fotografia publicată se văd clar panourile de rigips căzute ).

„În cursul după-amiezii, în locaţia în care AFI Cotroceni desfăşoară lucrări de extindere, din cauza vântului puternic, o prelată şi suportul acesteia au căzut.  Nu a fost nimeni rănit şi nici nu s-a înregistrat vreo pagubă materială, iar zona a fost curăţată în câteva minute. Ne cerem scuze clienţilor pentru inconvenientele create şi îi asigurăm că depunem toate eforturile ca organizarea de şantier să nu intervină în activitatea centrului comercial”

Trecând peste afirmaţia că „bate vântul prin mall” ( nu noi am spus-o ) constatăm modul expeditiv în care un astfel de incident, destul de serios, este prezentat de oficialii mall-ului; totuşi nu o prelată şi suportul acesteia a căzut ci un paravan având o greutate semnificativă, de câteva sute de kilograme, care cu siguranţă, ar fi rănit orice persoană dacă ar fi căzut direct pe ea. Şi nu „vântul puternic a cauzat acest incident, ci neglijenţa şi ireponsabilitate crasa a celor care au ancorat paravanul.

Şi o recomandare pentru PR-ul AFI Europe: poate în loc de nefericita exprimare ii asigurăm că depunem toate eforturile ca organizarea de şantier să nu intervină în activitatea centrului comercial” oficialii mall-ului ar trebui să depuna eforturi ca siguranţa şi integritatea fizică a vizitatorilor/cumpărătorilor să fie garantată şi asigurată! Aceste lucruri contează în primul rând, apoi se poate vorbi şi despre activitatea centrului comercial.



« (Articolul anterior)