Despre pasaje, intrări şi ieşiri la Unirea Shopping Center

pasaj_unirea_mall_top

La sfârşitul lunii august, o mare parte a mass-mediei româneşti anunţa că, în urma unei investiţii de peste 4 milioane de euro, accesul în Unirea Shopping Center se va face direct din staţia de metrou!
Carmen Adamescu, Director General şi Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Unirea Shopping Center SA, declara următoarele:
… este important să ţinem cât mai mult legătura cu bucureştenii şi nu numai cu ei, ci cu toţi clienţii magazinului, asigurându-le tuturor un acces uşor la cumpărături, mai ales atunci când ne bucurăm de o asemenea locaţie în oraş, ultra premium, adevărat punct de reper al Capitalei, cum este magazinul Unirea: ” Ne simţim responsabili pentru oraşul în care ne desfăşurăm activitatea şi împreună cu echipa de management ne bucurăm că am reuşit să finalizăm un proiect care aduce beneficii tuturor: şi centrului comercial şi oraşului şi publicului larg.”

E clar: reprezentanţii centrului comercial ne asigurau că se preocupau intens de nevoile şi confortul clienţilor şi ale comuniţătii bucureştene. Numai că, în septembrie la inaugurarea faimosului pasaj aceeaşi D-na Carmen Adamescu, Director General şi Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Unirea Shopping Center declara cu totul altceva:

“Galeria pe care am lansat-o era spaţiu de depozitare, nu avea nici o utilitate şi pentru că este aproape de metrou ne-a venit această idee de a face legătura cu staţia de metrou, în special pentru a valorifica spaţiul. Am bugetat 4 milioane de euro pentru că am găsit anumite cabluri la săpături pe care trebuia să le deviem şi nu ştiam ce va mai apărea. Însă până la finisarea proiectului am cheltuit circa 2,1 milioane de euro”.

Cam mari diferenţele între cifrele vehiculate în aceste luni şi faţă de cifra de 1 milion de euro avansat de reprezentanţii Unirea Shopping Center încă din 2012 ( Ziarul Gândul ) iar iluzia responsabilităţii şi grijii echipei de management faţă de clienţii magazinului s-a risipit rapid; s-a dorit doar utilizarea oricărui spaţiu disponibil pentru creşterea profitului.
Şi termenul de pasaj este puţin forţat: este doar o străpungere de câţiva metri pe sub un trotuar lat de 3-4 metri şi care face legătura între subsolul magazinului şi una din scările de acces în Staţia de Metrou Unirii ( staţia de metrou este cu 2 nivele mai jos de acest pasaj).

Dar dacă tot s-au raporta oficialii centrului comercial la ceea ce înseamnă responsabilitatea faţă de clienţi poate ar trebui să explice şi decizia de a transforma una din intrările principale într-un nou spaţiu comercial de pe care se încasează o chirie lunară,
unirea_shoppin_intrare_desfiintata

unirea_shoppin_intrare_desfiintata_1clădirea având în acest moment doar o singură intrare principală, cu acces direct din Piaţa Unirii
unirea_shoppin_intrare_1

şi o altă întrare mai mascată, devenită aproape neobservabilă acum, micşorată în ultimii ani, şi care, conform proiectului iniţial al clădirii, făcea parte din sistem de evacuare.

unirea_shoppin_intrare_2
acces_auxiliar

Iar noul “pasaj” care începe de pe o rampă intermediară a scării de ieşire din staţia de metrou ( o cale de evacuare, oricum subdimensionată ) respectă normativele privind căile de evacuare?
scara_pasaj_unirii

Şi o întrebare de final: Unirea Shopping Mall are autorizare de la ISU pentru toate aceste “optimizări” şi amenajări? Nu de alta, noi chiar credem în cele afirmate de D-na Carmen Adamescu, Director General şi Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Unirea Shopping Center SA şi Ne simţim responsabili pentru oraşul în care ne desfăşurăm activitatea.



« (Articolul anterior)
(Articolul următor) »