Despre cursurile de training din domeniul uşilor şi feroneriei

montaj_feronerie

Plecând de la o ştire publicată pe www.baulinks.de

Provitris îşi extinde seria de cursuri de informare şi formare profesională

 … Un total de 18 sesiuni de instruire pentru angajaţii companiilor partenere … sesiunile de training care se adresează în aceeaşi măsură fabricanţilor, montatorilor, arhitecţilor, designerilor sau dealerilor de specialitate.
La cursuri pot participa atât cei care lucrează deja cu brandurile companiei ( Graal sau Mame ) dar şi cei care au pornit de curând în acest business sau cei care doresc doar să-şi perfecţioneze cunostinţele într-un domeniu nou. Cursurile se desfăşoară în mai multe localităţi, acoperind întreg teritoriul Germaniei iar pentru companiile mari se pot organiza cursuri speciale.
Un calendar al acestor cursuri este deja disponibil pe site-ul companiei, aici .

… ajungem astfel la ceea ce se întâmplă în România, în acest domeniu

Despre cursurile organizate de producătorii români nu prea avem ce să spunem: sunt puţini producători iar produsele sunt din gama standard a uşilor de interior, uşilor de garaj sau feroneriei clasice. În general, majoritatea companiilor organizează sesiuni cu prezentări de produse, întâlniri cu dealerii, acoperind în mod acceptabil golul informaţional.

În schimb situaţia este destul de deficitară în cazul multora dintre reprezentanţele străine, mai ales în cazul acelora dintre ele care au devenit jucători activi pe piaţa locală, nu reuşesc să acopere singure solicitările pieţii dar concurează direct dealerii şi „îi privează” pe aceştia de cursurile de perfecţionare sau în cazul reprezentanţelor care au avut o dezvoltare mai rapidă, volumul vânzărilor depăşind dezvoltarea şi profesionalizarea reţelei proprii de dealeri.
Îngrijorător este faptul ca astfel de situaţii nu sunt izolate, în final, nota de plată fiind achitată de beneficiar care nu are la dispoziţie o consiliere profesionistă la achiziţionarea unui produs, de cele mai multe ori nu beneficiază de un montaj de calitate iar despre service-ul de întreţinere sau mentenanţă nici nu mai poate fi vorba.
Totuşi, beneficiarul final cumpăra un brand, plăteşte pentru preţul cerut însă, de cele mai multe ori rămâne doar cu produsul achiziţionat, nefiind însoţit de ceea ce defineşte brand-ul respectiv: consilierea la achiziţie, conformitatea şi garanţia de montaj sau produs.
În final este vorba de respect şi grija faţă de client şi de respectarea legislaţiei comerciale europene, pentru că punerea în vânzare a unor produse presupune şi asigurarea ulterioară a unei întregi game de servicii conexe.