Am văzut … am constatat … am consemnat

improvizatie-usa-sticla

” cel mai modern centru comercial ” …. “concept arhitectural avangardist” … “vitrine unice” sunt doar câteva epitete din articolele de prezentare ale unui centru comercial bucureştean.
Oare faţada interioară cu cele 4 magazine ale căror uşi au înălţimi complet diferite ( sunt subliniate cu roşu în fotografia de mai jos ) şi disproporţionate face şi ea parte din acest concept avangardist?
fatade-magazine

Iar cei care au plătit uşa glisantă de mai jos ( inclusiv montajul ) ştiu pe ce au dat banii?

De la distanţă arată bine.
De aproape însă, se vede cu totul altceva: profilul şinei de rulare este pentru prindere pe perete (nu pentru sticlă ) iar prinderile pe sticlă sunt improvizate şi montate dezaxat ( în mod normal se montează pe centrul şinei, asa cum sunt poziţionate găurile făcute de producătorul sistemului de glisare – sunt cele mici, rămase nemascate (?) de montator ).

În partea de jos, avem vechea poveste: foia de uşă este mai mică decât trebuie, rămânând jos un gol nepermis de mare, de aprox. 40 mm ( recomandarea este 7-9 mm ). Se mai închid în pardoseală bolţurile?

Acum fiecare are motivele sale: dezvoltatorul mall-ului a dorit să deschidă mai repede, fiind în întârziere, beneficiarul spaţiului a avut un buget limitat pentru vitrina din sticlă iar montatorul s-a descurcat cum a ştiut şi s-a priceput. În final, indiferent de motive, a ieşit o improvizaţie şi o lucrare de mântuială.
Încheiem, pentru a nu uita, aşa cum am început : … “ cel mai modern centru comercial ” …. “concept arhitectural avangardist” … “vitrine unice”



(Articolul următor) »